Boekerslootlaan 49Website: www.buijzepers.nl/
Telefoon: (071) 36 193 23

Uitgeverij Buijze Pers

043. Boekersootlaan 49-1 - kopie

Boekerslootlaan 49;
Buijze Pers, Uitgeverij en Verspreidingsorganisatie Bestelnet

In 1927 startte Henk Buijze Handelsdrukkerij Flora aan de Van Limburg Stirumstraat nummer 3
Direct ná WO II, op 12 mei 1945, verscheen het eerste nummer van De Zeekant, het succesvolle nieuwsblad voor Noordwijk, dat model heeft gestaan voor de hele reeks van huis-aan-huisbladen van Buijze Pers, die nu in de regio tussen Haarlem en Den Haag verschijnen. In de eerste naoorlogse jaren bleef het handelsdrukwerk echter nog belangrijk. In 1963 nam Jan Buijze ‘De Noordwijker’ over. In dat jaar verhuisde het bedrijf naar het pand Voorstraat 53. Diverse woningen werden successievelijk bij de bedrijfsruimte getrokken.
In september 1987 werd de nieuwbouw van Buijze Pers aan de Boekerslootlaan in gebruik genomen en kon eindelijk de drukcapaciteit belangrijk worden uitgebreid.
Buijze Pers is uitgever van huis-aan-huisnieuwsbladen met een totale wekelijkse oplage van ruim 428.000 exemplaren. Deze kranten verschijnen in de Duin- en Bollenstreek en in de regio’s Haarlem, Haarlemmermeer, Leiden en Haaglanden. De kranten worden opgemaakt en gedrukt in het eigen grafisch bedrijf en verspreid met de inzet van de bezorgers van de eigen verspreidingsorganisatie Bestelnet.
De redactie verzorgt met de hulp van een uitgebreid netwerk van correspondenten de inhoud van de kranten en van de regionale nieuwssite nieuwsvanhier.nl/ Per krant wordt de inhoud geheel afgestemd op de interesse van de ontvangers in het eigen verspreidingsgebied.

Bestelnet
Bestelnet is de verspreidingsorganisatie die de huis-aan-huisbezorging van de bladen van Buijze Pers verzorgt.
Tevens wordt in opdracht van derden een jaarlijks groeiende hoeveelheid reclamedrukwerk verspreid.
De opdrachtgevers van Bestelnet stellen hoge eisen aan de kwaliteit van de verspreiding. Aan de voorbereiding en begeleiding van de operationele activiteiten wordt daarom de grootst mogelijke aandacht besteed.
Bestelnet werkt met ruim 1200 bezorgers die elke week bij bijna een half miljoen huishoudens de brievenbus één of meerdere malen laten klepperen.
Jaarlijks komen zo miljoenen stuks reclamedrukwerk samen met een Buijze krant in de brievenbus.
Het feit dat deze folders in de krant zijn ingestoken waarborgt extra attentiewaarde. Immers uw folder wordt opgewaardeerd tot nieuwsbijlage, en dat heeft merkbaar effect.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *